לפרוס שוטרים זו לא חכמה, שיפסיקו להסתכל בסמארטפון // עמיחי אתאלי

    עמיחי אתאלי 6 Comment on לפרוס שוטרים זו לא חכמה, שיפסיקו להסתכל בסמארטפון // עמיחי אתאלי
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אדון רוני אלשיך ברוך הבא, יש לך ים של עבודה.

    אתמול טחנתי יחד עם צלם ידיעות אחרונות אלכס קולומויסקי את רחוב הגיא בעיר העתיקה עשרות פעמים הלוך ושוב. אני הולך מהכותל לזירת הרצח של מוצאי שבת ופשוט לא מאמין. לפחות 120 שוטרים על קטע הדרך הזה שאורכו פחות מקילומטר ואולי אולי חמישה מהם עירניים.

    בכל אחת מהעמדות שעל פניהן עברנו, רוב מוחלט של השוטרים ולעיתים גם כולם, בכלל לא היו מרוכזים במה שקורה ברחוב. ברוב העמדות השוטרים עמדו במעגל כשהפנים של כולם פנימה והיו עסוקים בשיחה ערה. המוטיב המרכזי בכל העמדות היה הסלולארי ואמרתי לאלכס שהסמארטפון הוא חברו הטוב של השוטר. בכל עמדה, לפחות שוטר אחד, ולעיתים גם כולם, התעסקו במכשירי הטלפון הסלולארי שלהם.

    כבר מהאינתיפאדה הראשונה אני זוכר את המנטרה של בכירי המשטרה: אי אפשר לשים שוטר בכל מטר. אז ראה זה פלא, אתמול התברר לי שאם השיחה מספיק מעניינת, אפשר לשים עשרים שוטרים בשני מטר. ברבים מהמקומות עמדו במשך זמן ממושך קבוצות של 15 שוטרים ויותר. וכמובן שהפנים שלהם כוונו פנימה למעגל השיחה. קחו את העשרים האלה, שימו אחד כל שלושה מטר, ונתתם יופי של התקדמות.

    אפס יצירתיות בפריסה: רוב העמדות של השוטרים הוצבו במקומות שמהם אי אפשר לראות מטר אחד קדימה. לפעמים התמקמו שלושה שוטרים מאחורי עמוד שהסתיר מפניהם את כל מה שנעשה ברחוב אבל העיקר שיש אלפי שוטרים בעיר.

    לעומת זאת, בכמה מקומות ברחוב הגיא הצלחנו לראות מקטעים שאורכם עשרות רבות של מטרים שבהם לא נראה ולו שוטר אחד. אתה הולך שם בלילה ומפחד כשבאותו רגע ממש יש קבוצות ענק של שוטרים שעומדים יחד במקומות פשוט לא יעילים.

    בדקנו שוב ושוב, וידאנו שזו לא החלפת משמרת אבל בילינו שם משלוש בצהריים ועד כמעט אחת עשרה בלילה והמצב לא השתנה. יש לאלכס במצלמה עשרות תמונות של המצב המביך הזה.

    היה גם קטע מטורף עם אחד ממנהיגי הציבור היהודי בעיר העתיקה. שאלתי אותו, תגיד הם נראים לך עירניים? הוא הוא אומר לי: לא, אבל פנינו שוב ושוב למפקדי מחוז ירושלים והתשובה הקבועה שלהם היא שהם מגבים את דרגי השטח.

    בהן צדקי שכשהסברתי אתמול למערכת את חשיבות הסיפור, אמרתי כך: אין לי ספק שכשיהיה פיגוע, הם יתעשתו תוך דקה ויחסלו את הדוקר שיהרוג רק אחד או שניים, אבל פריסה יעילה שלהם, תמנע גם את זה. צדקתי מהר מדי, לשמחתי זה לא הרוג. רק פצוע בינוני.

    אז כן, אלה הילדים של כולנו, אין לנו משטרה אחרת, ואל תירא ישראל אל תירא כי גור אריה הלא אתה, אבל באמא שלכם, עד שיבוא השב"כניק עם השפם וינער אתכם תעמדו על הרגליים, פנים לרחוב, טלפונים בכיס (עדיף אצל המפקד בארגז), תתפזרו אחד אחד במרווחים של כמה מטרים, פתחו עיניים. חלאס.

    פורסם בעמוד הרשת החברתית של עמיחי אתאלי



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      וואו כמה שהוא צודק….

    2. 4

      הוא צודק לא רק בעיר העתיקה

    3. 3

      ממש נכון , זה ממש מגעיל לראות אנשים שכל עניינם זה מבט למכשירי האייפון

    4. 2

      ממש צודק!!!
      הייתי ברחוב הגיא היום ופשוט פחדתי על השוטרים שיבוא איזה רשע מרושע והם פשוט לא יבחינו כי הם עם הגב לרחוב!!

    5. 1

      אהמממ זה ככה גם עם החיילים במחסומים ובכל מקום .